LOE eta LOMCEREN arteko desberdintasunei buruz ikertzea erabaki dugu.
LOEREN EZAUGARRIAK:
-LOE erreformak ikasleen
arteko aniztasuna bultzatu nahi du, ideologia, kultura eta nolakotasun
ezberdinak dituen haurren arteko elkartasun bat lortzeko.
-Elkartasuna hori talde
lanen eta ikasleen arteko elkar bizitzaren bitartez lortu nahi dute, balore
hori barneratu dezaten.
-LOE-k barneraketaren
alde dago, hau da, inklusioa. Berriz ere, mota eta era ezberdineko ikasleen
elkarlanean.
-Ezaugarri garrantzitsu
bat betetasun pertsonala da. Erreforma honekin lortu nahi dute ikasle guztiek
beraien aspirazio pertsonaletara eta nahietara iristera; horrela beraien
auto-estima eta gogoak garatuko dituzte.
-LOE-n ez dira inolako
ezberdintasunik egongo; ez arrazakoak, kulturakoak, sexukoak... etab. Aukera
eta ideologia guztiak errespetagarriak dira eta inguru berdinean bizitzen ikasi
behar dute ikasleek, nahiz eta ez izan interes komunik haien artean.
-Erreforma honekin
eskolaratze datak luzatu nahi dituzte, horrela ikasleek prestakuntza
hobeagorekin eta handiagoarekin aterako dira eskolatik eta goi mailako
ikasketak egiteko eta lan-postu hobeak aurkitzeko aukerak gero eta handiagoak
izango dira.
-Hurrengo ezaugarria
nahiko lotuta dago bai inklusioarekin bai berdintasunarekin. Kulturartekotasuna
bultzatu nahi dute erreforma honen bidez, ikasle guztiek munduan dauden kultura
ezberdinei buruzko informazioa jakiteko ahalmena.
-LOE-k pertsonak hezi
nahi ditu, gizartean biziko diren pertsonak eta horretarako oinarrizko
gaitasunak garatu behar dituztela diote eta balore sozial garrantzitsuenak
ikasi eta barneratzea ere: berdintasuna, tolerantzia, errespetua,
hiritartasuna...etab.
-Beste aldetik,
hizkuntzen kontua dago. LOE ikasle elebidunak hezi nahi ditu, gehienez beraien
ama hizkuntza baino bi hizkuntza gehiago jakingo dutenak. Hori Espainiatik
kanpo dauden aukerak handituko ditu etorkizun hurbil batean eta komunikazioak
hobeagoak izango dira.
-LOMCE-k garrantzi osoa
ematen dio hezkuntza zikloa bukatzeari eta ikasle guztiek beraien formakuntza
izateari.
-Erreforma honetan
ikasleek beraien gaitasun eta aptitudeen arabera banatu nahi dituzte, horrela
talde bakoitzak hobea den gauzetan zentratuko da eta bere egoetara adaptatutako
erritmoa jarraituko dute.
-Garapena izango da hitz
klabea erreforma honetan. Ikasleen gaitasun, nolakotasun eta hezkuntza maila
garatzeko estrategia guztiak erabiliko dituzte.
-Hezkuntza eredu-berri
bat proposatu nahi dute, momentu honetan dagoen sisteman zenbait aldaketak
eginez, bereziki gaien eta edukien arabera.
-Gizartea guztizko
garrantzia izango du LOMCE-ren plangintzan. Ikasleak gizartean lan egiteko
heziko dituzte, gizarterako onuragarriak diren gauzak lortu dezaten.
-Familia eta eskolaren
arteko erlazioa ezinbestekoa izango da erreforma honetan, eta gurasoek beraien
seme-alaben hezkuntzan agente aktibo bezala lan egingo dute.
-Erreforma honetan
kanpoko munduan dagoen eskaeraren arabera funtzionatuko dute. Segun ze gauzak
behar diren eta eskatzen diren, hori izango da eskoletan landuko dena. Beti
ikasleak lan-mundurako prestatzen.
-LOMCE-k txikitatik hasi
nahi du heziketa eta haurrek handitu ahala beraien ezagutzak handitu egingo
dira.
-Noski baietz, erreforma
hau etengabeko porrota batean dago LOE legearekin. LOE-k pertsonak hezten ditu,
LOMCE-k berriz, langileak.
-Lege honetan ikasleek
etengabeko ebaluaketa bat edukiko dute, beraien maila kontrolpean izateko.
-LOMCE-k egiten dutenen
helburua hezkuntza hobetzea da.
·
Bien
helburua hezkuntzaren kalitatea hobetzea da eta Europar Batasuneko herrialde
garatuenekin osotasun bat lortzea.
·
Ikastetxeen
autonomia eta kanpoko ebaluazioa hoberenak dira helburu hau lortzeko.
Desberdintasunak:
·
LOE: Denon
eskola arrakasta lortzeko eta berdintasuneko eta kalitatezko hezkuntza emateko
nahian, aniztasunari arreta jarri behar zaio.
·
LOMCE: Hezkuntza
Sistemaren funtzio bat ikasle bakoitzaren talentua detektatzea eta
potentziatzea da. Ikasleetan indibidualki zentratzen da.
·
LOE:
Hezkuntza Sistema malgua proposatzen dute hezkuntza orokor batean oinarrituta;
aniztasunari eta ikaskuntza mota ezberdinen arteko loturei arreta jartzen.
Hezkuntza eredu bakarra proposatzen du eta honen barruan arlo desberdinak
jorratzen dira.
·
LOMCE: Ikasleen
nahien eta aspirazioen arabera, Hezkuntza Sistema anitza proposatzen dute
ikasleen aukerak handiagoak izateko.
Hezkuntza eredua atal askotan banatuta dago eta ikasleak proba
batzuk egiten dituzte eta haien gaitasunen arabera banatzen dituzte.
·
LOE: Hezkuntzak
funtzio soziala du. Berdintasunaren, barneraketaren, kohesio sozialaren eta
hiritartasun demokratikoaren printzipioak bultzatzen dituzte.
·
LOMCE: Lehia,
mugikortasun soziala eta integrazioa azpimarratzen ditu, berdintasuna
aldarrikatu gabe.
·
LOE: Esplizitu
eta zehatza.
Lotsagarria iruditzen zait LOMCEren inguruan aipatzen dituzuen puntuak, lege inposatu, espainola goraipatuz... ikasleen talentua potentzializatzea helburu duela esanez e.a. Lotsagarria horrelako post-ak aurkitu behar izatea.
ResponderEliminar